A spárga hajtásai A-, B1-, B2-, C- és E-vitaminban, folsavban gazdagok. Zsírtartalma jelentéktelen, nem tartalmaz koleszterint. Sok értékes aminosavat, köztük aszparaginsavat is tartalmaz, kalóriatartalma azonban csekély. (wikipedia)

Hozzávalók:

  • Fél csokor spárga(250g)
  • 6-8 gerezd fokhagyma
  • 2 citrom leve
  • 1 ek lenmagolaj
  • 1 doboz tonhal

Elkészítés: (15 perc)

  1. A spárgák alsó 2/3-át hámozd le, majd sózd és borsozd be mind 2 oldalát.
  2. Előmelegített serpenyőben minimális olajon kezd el sütni, boríts alá 0,5 dl vizet és tegyél rá fedőt.
  3. Többször forgasd meg a spárgákat a serpenyő rázogatásával. Kb 10 perc alatt el is fő a víz, és megpárolódik a spárga, de még roppanós marad.
  4. Miután a spárgát kiveszed a  fűszeres- olajos serpenyőből süsd át ( csak hogy átmelegedjen és átvegye az ízeket) benne a lecsöpögtetett tonhalat.
  5. Mindeközben, vagy utánna, ki hogy logisztikázza össze: 2 citrom levét, a fokhagymákat, 1 ek lenmag vagy oliva olajat sót, borsot (fehér), kicsi oregánót, bazsalikomot turmixolj össze öntetnek.
  6. Tálalás: a spárgákra helyezd rá a tonhalat, majd öntsd nyakon az öntet felével. a másik fele jó lesz holnap egy másik halas kajához:)

Bevallom nem szeretem a halat, de ebben a formációban teljesen símán lecsúszott:) Biztosan van az a fokhagyma és citrom mennyiség ami már kiüti a hal ízét!

Képernyőfotó 2015-05-01 - 18.55.32

 

*az adatok tájékoztató jellegűek, mindenki a saját számítási elve, hitvallása és felhasznált alapanyagának pontos értékei szerint kalkulálja magának újra az értékeket, vagy kérje dietetikusa tanácsát.

A táblázathoz a kalóriaguru.hu adatbázisa van felhasználva.

Tehát 1 adag 278 Kal/20g CH

NEM GYŐZÖM ELÉGSZER HANGSÚLYOZNI! 

Azok, akik a 160gr- os étrendet követik, pótolják a hiányzó szénhidrátokat. Lehet az teljes kiőrlésű pirítós 2 szelet, vagy 40g-60g barna risz, vagy egyéb köret!